Automobilio išlaidų apskaita
Mano garažas Naudinga informacijaPatarimai perkantiems naudotą automobilį

Patarimai perkantiems naudotą automobilį

  1. Prieš perkant automobilį, paruoškit ir pasiimkit su savim mažą magnetuką, susuktą į skudurėlį. Jį susukt tokiu būdu, kad jis vos vos laikytusi ant šaldytuvo. Toks daikčiukas padės jums suprast, buvo automobilis patekęs į avariją ar ne.
  2. Jūs turite sužinoti buvo perdažytas automobilis ar ne, ar ne prarūdijęs kėbulas. Ir tas ir tas, sumažina automobilio gyvavimo laiką, ir žinoma KAINĄ. Lipdukai, juostelės, užrasai dažniausiai skirti tam, kad paslėpti kėbulo defektus. Peržiūrėkite visas gumines ir plastmasines dalis, ant jų neturi būti dažų. Atidarykit kapotą, ir palyginkite dažų spalvas po kapotu ir ant kėbulo.
  3. Patikrinkite kaip užsidaro visos durys. Atminkite, pas automobilį su geru kėbulu tarpai tarp kėbulo ir durelių turi būti vienodi.
  4. Apžiūrėkite ratus. Labai svarbu yra, kad padangos susidevėjimas būtų tolygus, nes kitaip tai rodo pakabos defektus (nors ir blogą suvedimą). Jeigu ratlankiai yra iš lengvųjų metalų lydinio, tai po smugio gali atsirasti deformacija.
  5. Dabar apie variklį. Benzino kvapo visiškai negali būti. Viskas po kapoto dangčiu turi būti švaru, kitaip purvas gali nurodyti tai, kad slepiamas koks nors variklio defektas ( pvz. alyvos nutekėjimas). Jei ką nors radot, yra galimybė, kad variklis buvo perkaitęs.
  6. Pasistenkite surasti instrumentų žymes (ant varžtų). Jei rasite jų, tai reikš, kad į varyklį jau buvo landžiota, reiškia buvo kažkokių gedimų. O tai gali ir pasikartoti.
  7. Atidarykite alyvos įliejimo angos dangtį. Jei ant jo yra tokia substancija panaši į pastą ( juodos spalvos), tai reiškia, kad variklio tepimo sistema yra ne visiškai tvarkinga, arba gali būti net toks variantas, kad variklis buvo perkaitęs. Visiškai tvarkingame variklyje, viskas ką jūs pamatysite viduje turi buti auksinio atspalvio.
  8. Jei yra atskira anga ant radiatoriaus, tai gerai ją apžiūrėkite. Rūdys ant jos gali reikšti (vėl) variklio perkaitimą. Antifrizas ar tosolas gali būti bet kokios spalvos, bet jis turi būti permatomas, be visokių priemaišų. Ant jo paviršiaus neturi būti alyvos dėmių.
  9. Apžiūrėkite visas gumines dalis. Ant jų neturi būti jokių įtrūkimų. Labai atidžiai apžiurėkite aukštos įtampos laidus(AIL), ir visus dirželius. Jei AIL atrodo taip, lyg per juos perėjo švitriniu popieriu, tai gali reikšti, kad norima nuslėpti pagaminimo datą (ant jų tai dažnai rašoma), arba jų senumą.
  10. Užveskite variklį, atidarykite alyvos užpilimo angos dangtį. Patikrinkite, kad iš ten neitų išmetamosios dujos. Tai reikštų, kad greitai prireiks bloko remonto.
  11. Patikrinkite išmetamasias dujas. Jos turi būti blankiai-pilkos. Jei juodos- kuro sistemos defektas, jai mėlinos- į degimo kameras patenka alyva.
  12. Patikrinkite pakabą. Dabar truputi pravažiuokite. Kai pradedat judėt, neturi būti jokių pašalinių garsų. Stabdant irgi. Sustokite. Išsukit vairą iki galo, bandykit pajudėt. Tokioj padėtyje, pašaliniai garsai reikštų "granatų" defektus.
  13. Stabdžiai. Ant asfalto staigiai iki galo paspauskit stabdžius. Išeikit, apžiūrėkit likusias žymes.
  14. Jos turi buti simetriškos ir tiesios. Stabdant vairo neturi traukti į kurį nors šoną.
  15. Apžiūrėkite amortizatorius. Ant jų neturi būti alyvos žymių.
  16. Pasukiokit vairą. Jokių pašalinių garsų neturi būti.
  17. Perkant Dyzelinį aparatą, padirbus varikliui ir jį išjungus jis turi baigti dirbti tą pačia akimirką. Jei pasukus užvedimo raktuką išjungt variklį susidaro įspūdis, jog alkūninis velenas dar keleta kartelių prasisuko, reiškia, jog variklis jau gerai "pavargęs".
  18. Kitas patarimas perkant dyzelinį variklį - pažiurėti, ar guminės žarnos, kuriomis teka aušinamasis skystis, nėra labai kietos, nes jei jos kietos - reiškia, jog į aušinimo sistemą patenka slėgis iš cilindrų, o tai pirmasis rimto remonto požymis.
  19. Reikia atkreipti dėmesį į priekines lempas - jos turi būti to paties gamintojo. Skirtumas gali reiškti buvusį priekio defektą.
  20. Kiek įmanoma daugiau apžiūrėti įvairių detalių, ant kurių įspausta pagaminimo data. Jei daug kur skiriasi - mašina buvo perrinkinėjama, o tai gali būri avarijos ar net skendimo požymis.
  21. Elektros instaliacijoje automobilių gamintojai nenaudoja buitinių "izoliacijų", todėl į tai reikėtų atkreipti dėmesį
  22. Dar svarbu, nors pasitaiko retai, bet atkreipti dėmesį, ar nėra perkalti kėbulo (po kapotu) numeris. Tai gali sudaryti problemų ne tik registruojant Regitroje, bet ir vykstant į užsienį.
  23. Jei automobilis (pergazavus) meta tirštą baltą dūmą, beveik kaip garą, galimas variklio tarpinės nesandarumas ir aušinimo skystis patenka į variklio degimo kameras. Tuo atveju reikėtų (sušilus varikliui iki darbinės temperatūros) paspaudyti aušinimo sistemos žarneles (išsiplėtimo bakelio kamštis turi būti tampriai užsuktas), jeigu jos kietos ir neina jų įspausti - vadinasi tarpinei "kaput". Važiuoti šiek tiek dar galima šiuo automobiliu, tačiau patartina būtų atlaisvinti išsiplėtimo bakelio kamštį, kad slėgis nesuplėšytų radiatoriaus.
  24. Jei nuėmus gumą nuo oro filtro ir pirštu patrinus iš vidaus yra tepalo - reiškia su motoriuku problemos.
  25. Reikia užvedus variklį užtraukti rankinį stabdį ir įjungus bėgį iš lėto leisti sankabą. Jei mašina pradeda gesti tai gerai, jei ne - tai gali reikšti sankabos degektą t.y. buksuoja sankaba ir artimiausiu metu reiks keisti.
  26. Dar perkant automobilį reikėtų pajunginėti pavaras, nes gali buti kad susidėvėję(s) bėgio ar daugiau sinchronizatorius.
  27. Dar ne esminis dalykas, bet labai dažnai pasitaiko, kad niekas netikrina el. langų - o dažniausiai gale jie neveikia. Todėl patartina patikrinti.
  28. Kėbulas: Reikia pažiūrėti tarpus tarp kebulo dalių. Nelygus tarpai rodo buvusį defektą ir nemokšišką darbą.
  29. Patikrinti visus jungiklius, nes kartais tik nuvarius į TA pastebima, kad neveikia valytuvai ar lempos, jau nekalbant apie kruizo kontrolę ar klimato valdymą.
  30. Patikrinkite ar nenuimtas katalizatorius, nes atliekant techninę apžiūra, katalizatorius būtinas.
  31. Visiems perkantiems bet kokios markės auto - skirkit laiko variklio įšyldymui iki kol įsijungs ventiliatorius (įjunkit šviesas, galinio lango pašildymą, tai užims nedaug laiko). Dažnai būna, kad tas ventiliatorius taip ir neissijungia - dėl elektros įvado pažeidimo arba paties vantiliatoriaus gedimo. Paskui tai priklausomai nuo markės nemažai kainuoja (diagnostika, keitimas arba remontas). Be to įšylus varikliui iki reikiamos pagal tehn.charekteristikas temperatūros turi kristi apsukos iki 500-900 aps/min (nuo variklio tipo). Jei jos nekrenta - tai parodo laisvos eigos vožtuvo gedimą arba termostato (neužsidaro) gedimą, tai papildomos kuro sąnaudos ir lėšos į remontą.
  32. Patarimas: kadangi dažniausiai darinėjamos vairuotojo durelės, sulyginkite vairuotojo durelių viršutinį kraštą su galinių durelių viršutiniu kraštu - jei vairuotojo durelės keliais milimetrais žemiau, mašina pravažiavus gerokai daugiau negu 100'000 km.
  33. Šioks toks būdas sužinoti apie automobilio tikraja ridą: atkreipkite dėmesį į automobilio pedalus, jei jie labai susidėvėję (nusitrynusi viršutinė pedalo dalis) ar vairas labai susidevėjęs, o automobilio rida maža, tai gali būti apgaulė.
  34. Jei yra galimybė, tai išvažiuokite į kokią ilgesnę distanciją ir gerai paspauskite akseleratoriaus pedalą. Kai sustosite, palukėkite keletą minučių, jei iš po variklio lašės tepalai, tai jau reiškia, kad kažkur varo tepalą - gali būti rimtesnis variklio gedimas.
  35. Pirkdami auto šiltuoju metų laiku būtinai pažiūrėkit kaip šildo auto vidų, nes dažniausiai žmogus sužino žiemą, kad jo auto nešildo.
  36. Patarimas: Atkreipkite dėmesį i automobilio stiklus, tiksliau į užrašus ant jo, kad būtų originalus automobilio gamintojo ženklas. Ypač ant klijuojamų stiklų - tai priekinio ir galinio,- jei gamintojo ženkliuko nebus, tai vadinasi stiklas keistas tik idomu dėl ko (gal daužta)??? Galima įvertinti ir tai kad stiklas gali būti keistas paimtas originalus iš autolaužyno.
  37. Tikrinant dyzelinio auto variklį, atidarykite bakelį, kur pilasi aušinimo skystis, jame neturi būti burbuliukų. Jei burbuliuoja - reiškia galvos ar tarpinės defektą. Ant laisvų apsukų gali nesimatyti, tai lėtai tempkite akseleratoriaus trosą ir žiūrėkite. Variklis turi dirbti gražiai be jokių papildomų garsų, lėtai spauskite akseleratorių ir klausykite. Taip pat atidarius dangtelį variklio, kur pilami tepalai, tepalų neturi taškyti ir kelti į viršų, tai reikštų, kad žiedam pabaiga, o tai, kad nėra kompresijos. Išskyrus atvejus, kai iškart po dangčiu stovi grandinė, pvz Mercedes Benz, ten ir turi taškyt, tai nuo grandinės. Dar - užsivest dyzelis turi iškart iš pirmo suktelėjimo ir užgest iškart tik išjungus.
  38. APD (automatinės pavarų dėžės) testavimas:
    1. APD alyva turi būti šviesi ir nedvokti degėsiais.
    2. Tepalo lygis APD matuojamas veikiant varikliui, prieš tai selektoriaus rankena turi būti perjunginėta į visus režimus (P;R;N;D;1;2;3).
    3. Tepalo lygis turi atitikti esamą tepalo temperatūrą APD.Temperatūra užrašyta ant matuoklės.Jei ant matuoklės yra pažymėta tik min ir max riba, tai įkaitusioje dėžėje lygis turi būti - iki max ribos.
    4. Įjungus D arba R režimą automobilis turi pradėti riedėti ne vėliau, kaip po 1,2 s.
    5. Sustojus nedidelėje įkalnėje D režime automobilis neturi riedėti atgal.
    6. Važiuojant dideliais variklio apsisukimais, režimais 3;2;1 staiga atleidus akseleratoriaus pedalą turi jaustis automobilio stabdymas (selektoriaus rankenos neperjunginėkite jei variklio apsisukimai viršija 4 000 per min, ir aplamai nejunginėkite mašinai važiuojant tai nesuklysite ir netyčia nesulaužysite dėžės).
    7. Yra daugiau APD testų, bet jie pavojingi pačiai APD.
  39. Pastatykite automobilį lygioje vietoje ir ištiesintais priekiniais ratais. Patikrinkite priekinės ir galinės ašies važiuoklę. Pridėkite po 2,3 ar 4 pirštus kiek telpa (tarp rato ir kėbulo) ir palyginkite kitos pusės - jei yra skirtingi tarpai vadiansi galejo būti daužta ar sutrenkta gerokai važiuoklė.
  40. Perkantiems automobilį su hidropneumatine (hidroaktyvine) pakaba(Citroen):
    1. Ilgai stovėjęs automobilis neturi būti visiškai "nukrites" ant žemės. Citoenai turintys papildomą sferą galui palaikyti "nekrenta" ilgiau.
    2. Užvedus variklį po keleto sekundžių citroenas pradeda keltis į nustatytą aukščio padėtį.Pasikėlus priekinei ir galinei pakabai variklio skyriuje iš slėgio reguliavimo vožtuvo pasigirsta "trakštelėjimai" - vožtuvo atsidarymai.Jie turi kartotis kas 20 s. Jei vožtuvas "trakši" kas 2-5 s., vadinasi pagrindinė hidroakumuliatoriaus "kriaušė" netvarkoj.
    3. Užgesinus variklį ciroenas neturi iš kart "kristi". Po 10-20 s.variklio užgesinimo pastačius aukščio reguliatoriaus rankenėlę į aukštesnę padėtį automobilis turi aktyviai pasikelti aukštyn.Jei to nevyksata - vėlgi netvarkingas hidroakumuliatorius .
    4. Jei važiuojant normalia aukščio padėtimi automobilio pakaba yra labai kieta ir nesušvelnina kelio nelygumų tai reiškia, kad sferose nepakanka azoto slėgio.
    5. Hidraulinio skysčio lygis matuojamas ciroeną pakėlus į aukščiausią padėtį veikiant varikliui. Norma - geltona plūdė tarp dviejų brūkšnių. Plūdė yra ant hidraulinio LHM skysčio bako. LHM skystis turi būti šviesiai žalias ir skaidrus. Užterštas, pasenęs skystis gali būti eilės gedimų priežastimi.
    6. Dėmesio! LHM hidraulinis skystis aptarnauja pakabą, vairo stiprintuvą, stabdžių sistemą todėl gedimas vienoje iš sistemų gali visas jas padaryti neveikiančiomis.Taip pat vienos sistemos defektai atsiliepia kitų agregatų darbui, todėl nepirkite automobilio, kuris keistai elgiasi (krenta arba kilnojasi)stabdant ar sukiojant vairą.
  41. Visada pasikėlę kapotą pažiūrėkit ar yra amortizartorių apsauginiai dangteliai(kuriuos pamiršta uždėt pakeičiant). Viršutinė sparnų dalis, kuri yra po kapotu jį uždarius - turi būti lygi lygutėle, nes būna kad nuo kapoto uždarinėjimų atšoka dažai ir neryškiai matosi, kad sparnas dažytas, o kapotas dažnai atidarinėjamas - tai reiškia ir daužtą ir kad dažnai genda. Patį kebulą labai atidžiai apžiūrėkite - jis turi būti lygus lygutėlis, o jei matosi mili bangelės - reiškia dažyta, o tai ir daužta ar keista. Variklis geriau kad neplautas - nes matosi tepalų žymės ir jo išbėgimo vieta. Pasukus vairą iki galo negali girdėtis cypimo. Turi ūžti tik stiprintuvo varikliukas. Dažnai apgaudinėja dėl ABS. Tokiu atveju isibėgėjat ir stabdot staigiai - jei čiuožia tai nėra abs (arba neveikia), o jei šokinėja tai yra abs. Beto vairas jei nelygiai stovi, o ratai lygiai,- tai reiškia arba traukė sulankstyta arba reikia suvedimo. Su pirštu stipriai patrynę kėbulą turi buti švaru, o jei pirštas pasidengia slidžiu sluoksniu - tai reiškia poliruota ir taip bandoma paslėpti nežymius įbrėžimus. Patarimas - pirkdami automobilį nepagailėkit 30 minučių jos apžiūrai.
  42. Prieš pirkdami auto įsitikinkite, kad priekinių farų šviesos spektras sklinda į dešinę aukštyn nuo centro, o ne į kairę aukštyn, kaip auto pritaikytų važinėti kaire kelio puse (UK variantas). Retkarčiais taip nutinka, kai bandoma sutaupyti atstatinėjant daužtą tr. pr. ir renkantis detales kurios yra išardytos iš auto kuriose vairas dešinėje pusėje. Jei techapžiūra pamatys, o jie tikrai pamatys, tai jums teks gaišti savo brangų laiką ieškant kitos faros(farų) bei leisti savo sunkiai uždirbtus pinigus. Beja nervai neatsistato :)
  43. Perkant naudotą automobilį reikia žvilgtelėt į priekinius įjungtus žibintus ir stebėt ar jie pilnai apsišviečia, ar nėra rudų dėmių. Priešingu atveju tai reiks išdegusius žibintų reflektorius ir tokiu atveju žibintai tamsoje gali šviest kaip prožektoriai - į vieną tašką.
  44. Įjunkite ventiliatorių didžiausiu pajėgumu ir prie ventiliacines angos pauostykite ar nėra degėsių smarvės, o dar baisiau dūmų. Taip pat pažiurėkite ar nėra išlūžusios ventiliacinės šachtos sklendes, ar jos užsidarinėja.
  45. Dėl variklio galvutės tarpinės nesandarumo nustatymo: esant tarpinės defektui aušinimo sistemos žarneles tampa labai kietos iš kart užvedus variklį, aušinimo skysčio lygis stipriai mažėja, dirbant varikliui jį gali varyti lauk per išsiplėtimo bakelio vožtuvą. Normaliom sąlygom aušinimo sistemos žarnelės turi būti pakankamai kietos, nes sistemoje susidaro gan didelis slėgis, koks jis rašoma ant bakelio kamščio, viršslėgis yra "nuleidziamas" vožtuvo pagalba, kuris yra bakelio kamštyje. Pagrindiniai trūkusios tarpinės požymiai - burbulai išsiplėtimo bakelyje, traukiant akseleratoriaus trosą, tai labai gerai matosi, bakelis turi būti atviras, tepalo spalva, antifrizo konsistencija, nešildo salono pečiukas esant nedidelėm apsukom, netolygus variklio darbas (nedirba cilindras-ai). O slėgio turi būt ir tvarkingoj sistemoj, tai įtakoja aušinimo efektyvumą.
  46. Dar apie automatinę dėžę. Jei mašina perkat "nuo tralo", automatinė pavarų dėžė tikrinama taip: įjungiama D padėtis, nuspaudžiami stabdžiai ir palengva keliami variklio sūkiai iki 2500. Neturi jaustis jokios pašalinės vibracijos.
  47. Pirkdami automobilį su oro pagalvėmis priekinėse sėdynese (gale sėdintiems) pakiškite ranką ir ištraukite laidą, kuris po priekine sedyne,- jei jis sujungtas, apvyniotas izoliacija, kartais ir spalvos nesutampa - vadinasi keisti diržai... o ir pagalvės jau bus šovę...
  48. Prieš perkant mašiną, jau pasirinkus modelį - patikslinti šio modelio pradėjimo gaminti metus ir serijos pabaigą. Po to būtinai išstudijuoti šio modelio taip vadinamas "vaikiškas lygas". Internetas (geriau vakarietiškas), specializuoti servisai, seni vairuotojai. Ir nevertėtų pirkti 1-ų ir paskutinių serijos gaminimo metų automobilių.

Šaltinis: http://auto.kitoks.com
Informacija atnaujinta: 2010-02-01