Automobilio išlaidų apskaita
Mano garažas Naudinga informacijaPatarimai kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Patarimai vairuotojams - kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

  • Jei variklio balse atsiranda žemų gaidų su netolygiu „spjaudymusi“, metas patikrinti vandens siurblį.

  • Jei girdite aukšto tono garsą, panašų į varpo skambėjimą, vadinasi, pradėjo bildėti švaistiklių ir stūmoklių grupės detalės. Stūmoklių bildesys - tai stipraus variklio susidėvėjimo rezultatas. Iš pirmo žvilgsnio, nieko baisaus, bet perspektyvoje gali sugesti stūmokliai.

  • Jei bildesys yra sunkus, lyg kažkas daužytų plaktuko rankena per bloką, paprastai to priežastis – alkūninio veleno švaistiklio kaklelio ir švaistiklio apatinės galvutės įdėklo užsirietimas. Tarpai dideli, metalas daužosi į metalą, todėl važiuoti toliau negalima, nes viskas gali baigtis švaistiklio sulūžimu, ir tada galas cilindrų blokui.

  • Jei stabdžių pamina staigiai stabdant, važiuojant 50–80 km/val. greičiu, šokinėja aukštyn žemyn, greičiausiai deformavosi priekinių ratų diskai. Kuo skubiau juos keiskite, nes tokie diskai dvigubai pailgina stabdymo kelią. Pakeiskite ir stabdžių trinkeles, nes senosios bus netolygiai nusidėvėjusios.

  • Jei visu svoriu užgulus kėbulo kampus nejaučiate vienodo pasipriešinimo, ir kuris nors kampas priešinasi mažiau, vadinasi laikas keisti amortizatorių.

  • Jei statant automobilį, kai ratai pasukti iki ribos, girdite garsų cypimą, jį beveik visada sukelia praslystantis vairo stiprintuvo prievado diržas. Kaip laikina priemonė tiks diržo patempimas, bet vėliau jį pakeiskite. Jei ratų pasukimui reikia skirtingų pastangų ir diržo patempimas nepadeda, gali būti, kad teks keisti stiprintuvo variklį arba visą bloką.

  • Jei statant automobilį sunku sukti vairą, patikrinkite spaudimą padangose. Jei spaudimas normalus, patikrinkite ratų suvedimą, ypač jei automobilis važiuoja tiesiai, o vairas pasuktas. Priekinių ratų suvedimas gali neduoti laukiamų rezultatų, tad geriau sureguliuokite visus keturis.

  • Jei važiuojant 60 km/val. greičiu vairo ratas pradeda šokinėti, patikrinkite visų keturių ratų suvedimą. Važiuojant dideliu greičiu, apie 110 km/val., tik vieno automobilio krašto drebėjimą arba silpną vibraciją paprastai sukelia išsibalansavę ratai. Suvedamus ratus subalansuokite.

  • Jei posūkiuose girdite girgždesį, tikriausiai yra nusitrynę ratų guoliai. Patikrinkite kiekvieną ratą: pakelkite automobilį domkratu ir abiem rankomis suėmę ratą pamėginkite jį pasupti. Jei jaučiamas laisvumas, guolius ir vairo traukes turėtų patikrinti mechanikas.

  • Jei priekiniais ratais varomuose automobiliuose važiuojant mažu greičiu, kai vairas pasuktas, pasigirdo traškesys, tai rodo, kad nusidėvėjo išorinis pusašio šarnyras. Kalimas nėra pavojingas tol, kol nepasidarys labai stiprus ir aiškiai girdimas. Jį reikia pakeisti, tačiau kai kurių modelių automobiliams keičiamas visas pusašis.

  • Jei lėtai važiuojant per duobėtą kelią girdimi pašaliniai variklio garsai, tikriausiai bus susidėvėjęs pakabos šarnyras.


Šaltinis: http://www.daraista.lt